Subject: Seirepoide paigaldamisest Tallinna lahte
From: "Kaimo Vahter" <[email-masked]>
To: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Fri, 20 Dec 2024 12:08:37 +0200

Tere!

Seoses Miisadamas peagi algava lainemurdja rekonstrueerimise ja 
sadamaakvatooriumi ning faarvaatri süvendamisega palun kooskõlastada 
merekeskkonna heljumi seireks kavandatud mõõtepoide asukohad. Kavas on 
paigaldada kaks seirepoid (üks Miinisadama vahetusse lähedusse, teine 
Paljassaare kaadamisalasse) ning üks lainemõõtja (LainePoiss), milline asub 
Miinisadama seirepoiga ühes punktis. LainePoiss on värvuselt erkkollane ja 
varustatud tulega, millise iseloom on Fl(5) 20s. Koordinaadid on lisatud 
allpool tabelina.

Asukohad on valitud vastavalt laevaliiklustihedusele (võimalikult vähese 
intensiivsusega). Kergekaalulised ja väikesemõõtmelised, laevaliiklusele 
ohutud seirepoid (vt kaaddrid manuses) ankurdatakse tabelis näidatud 
koordinaatidesse ning varustatakse visuaalse nähtavuse parandamiseks 
lisapoiga. Mõõtepoid on kavas paigaldada esimesel võimalusel käesoleva aasta 
jooksul.

Kava kohaselt hoitakse mõõtepoid oma asukohtades kuni  2025. aasta 
aprillini. Süvendus- ja kaadamistööde varasema lõpu korral eemaldatakse ka 
seirepoid varem.



Jaama nr.
Asukoht
Lat.
Lon.
Sügavus [m]

1
Tallinna laht
59.46178
24.73352
12

2
Paljassaare kaadamisala
59.48209
24.66022
11

Head edu soovides,

Kaimo Vahter

meresüsteemide instituut

Tallinna Tehnikaülikool

Tel +372 5336 5884

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.taltech.ee <http://www.taltech.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.